بازدید 84106
بیشترین جست‌وجو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

علی رضوانی چرا تحریم شد؛ پرسش کاربران از گوگل/  یک پرسش پرتکرار دیگر؛ اهانت گرگیج چه بود؟ / با رفتار پدر، روح الله زم دوباره ترند گوگل شد/ دفع توپ جالب، امیرعابدزاده را ترند کرد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «علی رضوانی چرا تحریم شد؟»، «اهانت گرگیج چه بود؟»، «امیر عابدزاده»، «روح الله زم چگونه دستگیر شد؟»، «ایرج ملکی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 15 December 2021

رضا رحیمی: روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «علی رضوانی چرا تحریم شد؟»، «اهانت گرگیج چه بود؟»، «امیر عابدزاده»، «روح الله زم چگونه دستگیر شد؟»، «ایرج ملکی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

علی رضوانی چرا تحریم شد؟

علی رضوانی یکی از مجریان برنامه های خبری رسانه ملی است که به صورت مشخص برنامه خبری خارج از گود و بدون تعارف را اجرا کرده و با این دو برنامه به شهرت رسیده است.

علی رضوانی متولد ۲۸ آذر ۱۳۶۳ است و خبرنگار سیاسی ورزشی محسوب می شود. او فارغ التحصیل لیسانس رشته علوم ارتباطات است.

به گفته خودش بعد از گذران دوره های خبرنگاری و آزمون جذب باشگاه خبرنگاران شد تا اینکه پس از گذراندن یک دوره دیگر با قرارداد رسمی وارد تلویزیون شد.

 علی رضوانی بعد از گزارش های «خارج از گود» اجرای گزارش های گفت‌وگو محور به نام «بدون تعارف» را با همکار خود حمید امامی شروع کرد. آنها در قامت خبرنگار در این برنامه به گفت‌وگو با چهره های سیاسی ، نظامی و …  می پردازند؛ اما به تازگی علی رضوانی در لیست تحریمی های پارلمان انگلیس قرار گرفته و همین مساله توجهات را به سمت او جلب کرده است.

تحریم انگلیس شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی‌ های فرد مورد نظر در این کشور است، در حالی که گفته می شود رضوانی دارایی در انگلیس ندارد.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در واکنش به این اقدام پارلمان انگلیس ضمن تبریک این اتفاق به رضوانی گفت جهد و شجاعت رسانه‌ای او دولت متکبر انگلستان را عصبانی و سرگردان کرده است.

حسن عابدینی، سرپرست خبرگزاری صدا و سیما نیز در پاسخ به این که چه اتفاقی افتاد که علی رضوانی از سوی پارلمان انگلیس تحریم شده، با اشاره به استاندارد دوگانه ی نظام غرب در قبال جریان آزاد اطلاع‌رسانی گفت غربی‌ها خود می گویند خبرنگاران باید به دنبال کشف واقعیت باشند، اما وقتی خبرنگاری به وظیفه‌اش عمل می‌کند که در چارچوب منافع نظام سلطه نیست، بی‌درنگ او را تحت شدیدترین فشارها قرار می‌دهند.

                                                   خبرنگار و مجری معروف صدا و سیما تحریم شد

 سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در ادامه گفت: «همگان می‌دانند آقای علی رضوانی یکی از خبرنگاران برجسته است. او برنامه پرطرفدار بدون تعارف را دارد و در این مسیر با افراد مختلف صحبت می‌کند. این یک کار عادی است اما از آن رو که رسانه‌های غربی و به صورت کلی سیاستمداران غربی یک معیار دوگانه در برخورد با موضوعاتی چون آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر و سایر مسائل دارند، اقدام به وارد آوردن فشار روی خبرنگاران می‌کنند تا آنها را مجبور به سکوت کنند.»

سرپرست خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به این که چه اتهامی از سوی پارلمان انگلیس به رضوانی وارد شده، گفت: « این مساله‌ای است که برای بسیاری از کارشناسان، دست‌اندرکاران و تحلیلگران سیاسی و رسانه، معما شده است. زیرا او مثل ده‌ها خبرنگار دیگر که در جاهای مختلف فعالیت رسانه‌ای می‌کنند، به وظایف خودش عمل کرده و اتهامی به او وارد نیست. رضوانی یک خبرنگار تحقیقی حرفه‌ای است.»

بشتر بخوانید

اهانت گرگیج چه بود؟

مولوی محمدحسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش استان گلستان، اخیراً  و در سخنرانی های نماز جمعه خود با اشاره به اینکه عُمر، شهربانو را به عقد امام حسین (علیه‌السلام) در آورد! پس اگر خلافت عمر غیر مشروع باشد، نسب 9 تن از امامان شیعه زیر سؤال می‌رود، حواشی فراوانی را به پا کرد و مورد انتقاد بسیاری از دوستداران امامان معصوم (ع) قرار گرفت.

علی رضوانی چرا تحریم شد؛ سوالی کاربران از گوگل/  یک سئوال پرتکرار دیگر؛ اهانت گرگیج چه بود؟ / با رفتار پدر، روح الله زم دوباره ترند گوگل شد/ دفع توپ جالب، امیرعابدزاده را ترند کرد

او پیرو سخنرانی اخیر خود در نمازجمعه توضیحاتی ارائه کرده است.

توضیحات مولوی محمدحسین گرگیج در خصوص سخنرانی اخیر خود پیرو فضائل صحابه رسول الله (ص) در خطبه‌های نمازجمعه (۱۹ آذر ۱۴۰۰) است که وی بازنشر آن را نوعی تحریف و عوام فریبی از جانب برخی افراد و سوءتفاهم دانسته و یادآور شده اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست. او در این اظهارات از سو ء تفاهم ایجاد شده عذر خواهی کرده است.

متن پیام بدین شرح است: با سلام بر محضر عزیزان در فضای مجازی، در خطبه‌های این هفته (۱۹ آذر ۱۴۰۰) مطالب جامعی مطرح شدند که فایل تصویری آن موجود است، از آن رو ما خود را از ارادتمندان و عاشقان اهل بیت (رضوان الله تعالی علیهم اجمعین) می‌دانیم و این ارادت بار‌ها در خطبه‌های جمعه، نوشتارها، گفتار و مصاحبه‌ها بیان شده است.

محبت اهل بیت و صحابه رسول الله (ص) جزو ایمان قلبی اینجانب است؛ توهین به اهل بیت پیامبر اعظم (ص) حرام و کفر است؛ علت سخنرانی بنده نصب بنر‌های توهین آمیز در کوچه وخیابان‌ها و برخی از سخنان تفرقه افکن در ایام فاطمیه است؛ هزاران بار به خدا پناه می‌برم که در دل اینجانب نسبت به خاندان رسول گرامی (ص) و سُلاله پاکش، کینه، کدورت، عداوت باشد و یا اهانتی روا دارم. به گفته سعدی «خدایا به حق بنی فاطمه، که با قول ایمان بُود خاتمه»

برخی افراد از روی قصد و غرض از احساسات مذهبی مردم سوءاستفاده کرده و کلام و مطالب بنده را تحریف و یا برش می‌زنند که در شرایط حساس کنونی کشور اجازه نخواهیم داد کسانی موجبات تفرقه بین اهل سنت و اهل تشیع را ایجاد کنند.

در پایان یادآور می‌شوم اهل سنتی که محبت رسول الله (ص) و خاندان پاک ایشان در دلش نباشد و از اعمالشان پیروی نکند اهل سنت نیست و اگر سو تفاهمی از سخنان اینجانب پیش آمده از همه عزیزان عذر خواهی می‌کنم.
در روزهای گذشته  اظهارارت مولوی گرگیج باعث اعتراض و گلایه مسلمان شیعه و سنی شده بود.

آخوند عبدالرزاق رهبر امام جمعه آق‌قلا در واکنش به صحبت های مولوی گرگیج گفت: راه کسب شهرت اهانت به مقدسات نیست،مقصر خودمانیم که به چنین افرادی بها می‌دهیم، قطعا این افراد از خارج از کشور خط می‌گیرند.

امام جمعه سنندج هم در این باره گفت: توهین به اهل بیت (ع) حرام شرعی است، کسانی که به مقدسات توهین می‌کنند عامل بیگانگان هستند.
آخوند قربان‌محمد اونق امام جمعه بندرترکمن گفت: طرح چنین مسائلی درست نیست. من از اظهارنظر برخی از علما تعجب و ابراز تاسف می‌کنم.

بشتر بخوانید

امیر عابدزاده

امیرعابدزاده فرزند احمدرضا عابدزاده و یکی از دروازه بانان تیم ملی فوتبال ایران است که در اسپانیا فوتبال بازی می کند و پیشتر نیز در پرتغال فعالیت داشت.

به تازگی او در تیم باشگاهی اش (پونفرادینا) و در یک بازی پس از اشتباهی عجیب با یک واکنش جالب، اجازه گل شدن توپ را نداد و همین سبب شد تا او به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

عابدزاده به تیمی از لیگ باشگاهی اسپانیا پیوست - تابناک | TABNAK

توضیح بیشتر اینکه در چارچوب هفته بیستم لیگ دسته دوم اسپانیا، روز گذشته پونفرادینا مقابل لگانس به تساوی یک بر یک رسید. در این مسابقه عابدزاده در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت ولی نتوانست کلین شیت دیگری را به ثبت رساند. او از سوی رسانه سوفاسکور نمره پایین ۶.۳ را دریافت کرد تا به یکی از بدترین بازیکنان تیمش نام گیرد.

تعداد بازدید : 7446

بشتر بخوانید

روح الله زم چگونه دستگیر شد؟

روح الله زم، فرزند محمدعلی زم و مدیر کانال تلگرامی ضدانقلاب و معاند آمدنیوز بود که سال گذشته و پس از یک دوره بازداشت محکومیت اعدام شد.

روز دوشنبه و در سالگرد اعدام روح الله زم، پدرش بر سر مزار او اقدام به خارج کردن لباس روحانیت از تن کرد و همین موضوع سبب شد تا هم نام خودش و هم نام روح الله زم، دوباره به یکی از ترندهای مهم گوگل تبدیل شود.

محمدعلی زم در سخنرانی خود گفت: «​امروز دارند برای من پرونده‌سازی می‌کنند و از این و آن شهادت می‌گیرند برای این‌که احیانا من لایق این لباس روحانیت نیستم تا مرا مثلا محاکمه و خلع‌لباس کنند. من همین جا این لباس و این عمامه را تقدیم می‌کنم به آن‌ها که دارند با پول این ملت و امکانات این ملت هزینه می‌کنند برای این که این‌ها را بنشانند و وادار به دروغ و اجبار علیه من کنند. من خودم لباسم را در می‌آورم و تقدیم می‌کنم به شما.»

به صورت مشخص این رویداد سوال روح الله زم چگونه دستگیر شد؟ را به ترند تبدیل کرده است.

در مورد این سوال یک روایت مشهور و معتبر وجود دارد که به شرح زیر می توان مورد اشاره قرار داد:

روح الله زم از دو سال پیش از بازداشت در رصد کامل نهادهای اطلاعاتی ایران قرار داشت و در این زمینه همکاری و هماهنگی نزدیکی بین شورای عالی امنیت ملی، شورای هماهنگی اطلاعات، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه وجود داشته است.

زم بیش از شش ماه توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، تحت فریب اطلاعاتی قرار گرفت.

روح الله زم» اعدام شد - تابناک | TABNAK

روح الله زم برای تمام ملاقات‌های خود، حتی برای کوچک‌ترین آن‌ها، با سرویس جاسوسی فرانسه هماهنگ می‌کرد و فقط وقتی که آن قرار توسط سرویس جاسوسی فرانسه تأیید می‌شد، ملاقات را انجام می‌داد.

در طرح فریب سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، افرادی در داخل کشور که هدایت شده نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بودند، با زم ارتباط داشتند و قرار شد، هرچه زودتر با این افراد در یک کشور ثالث دیدار کند.

با نزدیک شدن اربعین، افراد هدایت شده به روح الله زم گفتند که ما به دلایل (...) فقط در ایام اربعین می‌توانیم از ایران خارج شویم و در این زمان بهانه خوبی برای عزیمت به عراق داریم تا کسی شک نکند و بتوانیم به راحتی با شما در عراق دیدن کنیم.

روح الله زم که تحت هدایت سرویس جاسوسی فرانسه قرار داشت، فریب خورد و از فرانسه عازم کشور اردن شد و بعد از توقفی کوتاه، عازم عراق و وارد فرودگاه بغداد شد.

همزمان مأمور پرونده او در سرویس جاسوسی فرانسه، در عراق حاضر شد و در سفارت فرانسه در بغداد با یکدیگر ملاقات کردند.

زم پس از توجیه کامل توسط افسر اطلاعاتی خود، جهت ملاقات با منابع مورد نظر عازم شهر اربیل در کردستان عراق می‌شود.

نیروهای اطلاعات سپاه در فرصت مناسب، با آرامش کامل او را محاصره و دستگیر می‌کنند.

ایرج ملکی

ایرج ملکی فیلمساز، بازیگر و کارگردان محلی و سازنده فیلم های کوتاه است که فیلم های ساخته شده توسط او از سادگی خاصی برخوردارند، ولی با وجود این، تعداد بازدیدهای بالایی دارند.

علی رضوانی چرا تحریم شد؛ سوالی کاربران از گوگل/  یک سئوال پرتکرار دیگر؛ اهانت گرگیج چه بود؟ / با رفتار پدر، روح الله زم دوباره ترند گوگل شد/ دفع توپ جالب، امیرعابدزاده را ترند کرد

ایرج ملکی که در واقع تلاش می کند در سبک و سیاق طنز فیلم بسازد، اخیراً و در قسمت سوم رئالیتی شو جوکر حاضر شد و تلاش کرد تا بازیگران حاضر در این رئالیتی شو را بخنداند و همین سبب شده است تا او نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۲۶
خسارتی که دستگیری زم به حیثیت ایران وارد کرد بمراتب از آزاد بودنش بیشتر شد . اول فکرکنیم بعدعمل . ولی ما اول عمل می کنیم وبعدش اصلا فکرنمی کنیم
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
اون وقت میشه دقیقا بفرمائید چه خسارتی!؟
اتفاقا این عملیات قدرت بالای اطلاعاتی و عملیاتی ایران را به رخ جهانیان و به ویژه دشمنان کشاند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
مثلا چه خسارتی
چرا بايد تحريم آقاي رضواني مهم باشد؟ مگه ايشون در انگليس حساب بانكي داره يا قراره به اونجا سفر كنه؟
ما اكثريت مردم كه به همت مسئولين عزيز از اول هم در تمام كشورهاي اروپايي و آمريكايي و آفريقايي تحريم بوديم و چند سالي هم هست كه با تلاش مضاعف ايشان در كشورهاي آسيايي هم تحريم شديم . اميدوارم در شهرهاي داخلي كشور تحريم نشويم با اين اوضاع اقتصادي
پرستو ها همیشه طعمه های خوبی برای افرادی که نمیتونن ارادشون رو کنترل کنند هستند....ضعف اکثر مرد ها اینه که در مقابل زنان ضعیف النفس هستند.....اکثر مردان موفق احساسشون رو برای یک زن خرج میکنند اون زن کسی جز همسر او نیست.....
علی رضوانی چرا تحریم شد؟؟ ینی شما نمیدونید؟؟ خودش حتما میدونه ازش بپرسید
علی رضوانی به همان دلیل تحریم شد که همه می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
چی بوده؟پارلمان انگلیس هر چرندی که برخی پناهنده های دروغگو می‌گویند باور می‌کنند همانطور که شما باور کردید
اعتدال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
رضوانی به همان دلیل تحریم شد که آمریکا و انگلیس به آن دلیل مصدق را
ساقط و سلیمانی را شهید وملت ایران
رادر صد سال اخیر مکررا تحریم کرده اند .غرب همین است ‌
کسی که دائماً به دنبال تخریب این و آن است، همان بهتر که تحریم شود!!!!...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
یک نمونه بگید
در مصاحبه ای که با زنده یاد روح ا.. زم داشت به وضح نشان داد یک بازجو است در پوشش خبرنگاری
سلطان پیامک تهدید آمیز و سلطان اسیدپاش دستگیر نشدند؟
بود و نبود روح الله زم برای مردم ایران مشکلی ایجاد نکرد.
این فساد مفسدان است که مردم را بینوا و وامانده کرده است. برای فساد و مفسدان کاری انجام دهید.
خبرات که دوزار ارزش نداره نظرها رو منتشر کن حداقل نظرهایی که کمتر سانسور می کنی ارزش خوندنش صد برابر بیشتر از خبرهای تکراری و پوچ و چهره های تکراری اعصاب خرد کن
علی رضوانی یک بازجو خبرنگار امنیتی است برای همین هم در لیست تحریم قرار گرفت .
علی اقا هر جا شما دیدید دشمن از شما عصبانی است بدان وافتخار کن که کارت درست بوده انها احمق هایی هستند که همه چیز را برای خودشان می خواهند اگر غیر ان باشد علیه او اقدام می کنند .علی اقا افتخار کشوری .کور شود ان که نتواند دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
چند تا پارچ ساندیس خوردی ؟
علی رضوانی مجری نبود خودتون هم می دانید در پوشش مجری بود نمی دانم چرا دیر متوجه شدند ما که در همان 2 ماه اول مجری گری ایشون متوجه شدیم که نقشی که ایفا می نماید نقش مجری نیست بازجویی است هر کسی هر کاری انجام می دهد عواقب آنرا بپذیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
کاش شما اخبار و خبرنگاران کشورهای دیگر را هم دنبال می‌کردید تا با متد خبرنگاران آشنا بشید
رضوانی؟برید منصفانه از مردم بپرسید؟چرا فکر میکنید مردم نادانند
مردم خوب میفهمند خودشان همه چیز رو دارند زنده احساس میکنند
علی رضوانی چرا تحریم شد؟
چون حقایق را جستجو و منتشر می کند ، والسلام
علی رضوانی یک خبرنگار ساده است ولی خودش فکر میکند وکیل مردم است تخصص او تحقیر کردن مخالفان عقیده اش است او فکر می کند که هر چه را به او دیکته کرده آند وحی منزل است او باید بفهمد که جانب مردم را باید بگیرد حاکمان به قدر کافی ابزار دفاعی دارند
ای بابا شماها انگار خواب تشریف دارید بابا همه ما ایرانی ها به همت مسولین رحمت کش و جیب پر کن همه دنیا تحریم هستیم شما یه کشور پیدا کنید که تحریک نباشیم همه در کنار آمریکا ایستادن حتی چین و روسیه هم هنگام تحریم کنار ایران نیستن این همه سیاست روسیه است که ایران باید با آمریکا و جهان در حال جنگ باشد تا خودش به مقصدش برسد
جوان است و جویای نام، پیر که شد توبه میکنه.
واقعا کشته شده..من هیچ چیز باور نمیکنم..از وقتی هواپیمای خودی رو زدیم..بعد گفتیم نزدیم؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست